Processen fra I kontakter MiNRÅDGIVNING med et ønske om at få besigtiget altaner, til I har en tilstandsrapport på jeres altaner, forløber i frm enkle trin:
Processen er altid den samme, og der vil derfor ikke opstå uforudsete ting, der kan ændre prisen på rådgivningen eller tidsplanen.
Herunder kan du læse mere om, hvad de forskellige trin indebærer.
Når en kunde gerne vil have lavet en tilstandsrapport, indhenter vi først tegninger af altanerne samt bygningen hos kommunen. Dem laver vi en grundig statisk analyse af, og denne del af processen indebærer de teoretiske beregninger og en statisk undersøgelse, inden vi tager ud og kigger på altanerne.
Når vi har kigget grundigt på papirerne ved skrivebordet, tager vi ud til jer og ser på bygningen og altanerne i praksis. Vi kigger på murværk og altaner, og vi vurderer, hvilke tests der skal udføres, og hvilke altaner vi vil åbne op omkring.
Trin 3 og 4 er kun iberegnet den udvidede pakke.
Her begynder det mest omfattende arbejde med at åbne murværket omkring udvalgte altaner for at se, hvilken stand de forskellige konstruktionsdele er i. Vi åbner murværket på 10 % af den samlede altanmasse i boligforeningen. Du kan læse mere om den udvidede gennemgang og tilsyn af altaner her på MiNRÅDGIVNING.
Via en detektor som kan scanne alt metal kortlægges metallets fulde omfang og placering.
De forudgående trin er det, der ligger til grund for den tilstandsrapport, vi nu udarbejder til jer.
Tilstandsrapporten indeholder:
Har I valgt den udvidede pakke, indeholder rapporten også: